crown
gold beans

1895

1895

Johann Jacobs, założyciel naszej firmy, otwiera swój pierwszy sklep w tętniącym życiem, portowym mieście Brema w Niemczech. Oferując kawę, herbatę, czekoladę i ciastka, deklaruje, że jego misją jest "dostarczanie tylko najlepszych towarów, o najwyższej jakości i w rozsądnych cenach".

gold b

1907

1907

Johann Jacobs, założyciel naszej firmy, otwiera swój pierwszy sklep w tętniącym życiem, portowym mieście Brema w Niemczech. Oferując kawę, herbatę, czekoladę i ciastka deklaruje, że jego misją jest "dostarczanie tylko najlepszych towarów, o najwyższej jakości i w rozsądnych cenach

gold beans
PÓŹNE LATA 20.

LATA 20.

1920s

Kawa Jacobs staje się dostępna w najlepszych hotelach, restauracjach i kurortach na niemieckim wybrzeżu Bałtyku. A na ogromnych, transatlantyckich parowcach dociera po raz pierwszy do Ameryki. Dzięki temu doskonała kawa staje się dostępna dla wytrawnych smakoszy po obu stronach Atlantyku.

gold beans

1930

1930

Walter, 22-letni bratanek Johanna, wraca ze Stanów Zjednoczonych i dołącza do firmy z nowymi pomysłami. Wprowadza eleganckie, efektowne opakowania, które po raz pierwszy prezentują aromat kawy Jacobs. Pierwsze slogany reklamowe sprawiają, że marka Jacobs zaczyna budować się w świadomości klientów. Flota samochodów dostawczych dostarcza teraz mieszkańcom Niemiec świeżą i aromatyczną kawę wprost do domu.

gold beans

1948

1948

Po wojnie, podczas której nastąpiła przerwa w dostawie, a zakłady Jacobs uległy zniszczeniu, produkcja kawy wreszcie może zostać wznowiona. Ten rok to czas, w którym Walter otrzymuje pierwszą oficjalną, powojenną dostawę 12 worków zielonych ziaren kawy.

gold beans

1954

1954

Walther Jacobs tworzy słynny slogan "wunderbar" (z niemieckiego: wspaniały) na potrzeby kampanii i reklamy marki. Ponadto, w roku 1957 zostaje wprowadzona do sprzedaży pierwsza kawa rozpuszczalna Jacobs - Mocca Press.

gold beans

LATA 60.

1960s

Syn Walthera, Klaus, dołącza do firmy w roku 1962 i pomaga zapoczątkować nową erę dobrobytu, wprowadzając nowe produkty, opakowania i komunikację na kolejne rynki. Należąca do Jacobs flota samochodów dostawczych Volkswagen Transporter w ikonicznych barwach ‘bumblebee’ (z angielskiego: trzmiel) staje się powszechnym widokiem w miastach.

gold beans

1970'S

1970s

Kawa Krönung staje się niezwykle pożądanym produktem, zyskując grono oddanych wielbicieli. Starannie zapakowana, wysyłana jest do bliskich sercu krewnych i przyjaciół w NRD. W roku 1973 po raz pierwszy poznajemy kultową postać pani Sommer, która przez kolejnych 12 lat pojawiać się będzie w kampaniach marki Jacobs.

gold beans

LATA 80.

1980s

W roku 1982 Klaus Jacobs decyduje o połączeniu marki z uwielbianym szwajcarskim producentem czekolady, firmą Suchard. Wydarzenie to staje się początkiem przekształcenia rodzinnej firmy w globalną markę.

gold beans

LATA 90.

1990s

W roku 1990 firma Jacobs zostaje sprzedana grupie Philip Morris, w ramach której marka staje się częścią Kraft Jacobs Suchard. Jacobs wkracza na nowe rynki, niosąc obietnicę prawdziwej, wysokiej jakości kawy do krajów byłego Związku Radzieckiego, Bliskiego Wschodu, Afryki i Ameryki Środkowej.

gold beans

2015

2015

Kraft Foods przekształca się w Mondelez International Inc. i odsprzedaje swój dział kawy w ramach nowej fuzji z firmą Sara Lee. Tak powstaje Jacobs Douwe Egberts (JDE).

gold beans

2016

2016

Następuje harmonizacja marki Jacobs w duchu nowej, wyrazistej identyfikacji wizualnej. Nadal zdobi ją złota korona wprowadzona 50 lat wcześniej. Nadal jej misją jest inspirowanie do zauważania wspaniałych rzeczy wokół nas.

gold beans

2020

2020

JDE łączy się z Peet’s Coffee, w wyniku czego powstaje firma JDE Peet’s, notowana na giełdzie w Amsterdamie od maja 2020 roku.

Ellipse 127

PRACUJEMY NA RZECZ LEPSZEJ PRZYSZŁOŚCI

sustainability
Sustainability GOLD RGB 500px
ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ

PROGRAM "SOURCING FOR BETTER"

Marka Jacobs z dumą reprezentuje inicjatywę JDE Peet's Common Grounds. Odpowiedzialne pozyskiwanie ziaren kawy to jeden ze sposobów, w jaki wspieramy farmerów i społeczności w regionach uprawy kawy.